11 tipp egy nyerő céges Instagram profilhoz 2020-ban 🏆

11 tipp egy nyerő céges Instagram profilhoz 2020-ban 🏆

A marketingben egyre növekszik az Instagram népszerűsége – elsősorban azért, mert az Instagram esetében még beszélhetünk organikus elérésről (a Facebook esetében már nem). Másodsorban pedig, a céges Instagram profil használatával közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki a márkád követőivel és branded hashtagekkel rengeteg potenciális vásárlóhoz eljut a híred. Ez egy olyan lehetőség, amit nem hagyhatsz ki. A számok különben is magukért beszélnek:

0

Napi felhasználó

0

Üzleti profil

0

Hirdető

A következőkben megosztok veled 10 szabályt, amelyek követésével létrehozhatod a saját professzionális céges Instagram profilodat, amely újabb magaslatokba emeli a vevőkkel történő kommunikációt.

1. Egy jó céges Instagram profilkép

Amikor céges Instagram profilt hozol létre, mindenképpen a céges logódat használd profilképnek. Így akik Rád/cégedre keresnek, biztosan tudják, hogy a jó profilt találták meg.

Ha nincs logód, és a céged egyfókuszú, így nem is érdemes készítettned egyet, akkor saját képedet érdemes feltölteni. Mindenképpen gondold át, milyen imázst akarsz közvetíteni. Komoly és megbízható? Ha coachként, tanácsadóként dolgozol, mindenképpen ez a követendő út. 

Ha azonban festőként hozod létre a céges Instagram profilodat, vagy kézművesként, akkor akár egy bohókásabb képpel is mutatkozhatsz. Mindenképp kérj fel egy profi fotóst és készítess vele egy szuper profilképet! Hiszen te vagy a céged arca, és bizony, az online világban is az első benyomás alapján vagyunk megítélve. 

Leta Sobierajski designer és művész – ezt tökéletesen tükrözi Instagram profilja

Pro tipp
Feltöltéskor figyelni kell arra, hogy a kép 200×200 pixel alatt legyen. És ne feledd, az Instagram automatikusan megvágja a képet, kör alakban, így kb a képed 70%-a az, ami valójában látható lesz. Ezekre az apróságokra érdemes figyelni, a maximalizmus jegyében.

2. Felhasználónév

Ez 30 karakter lehet és érdemes a márkaneved használni hozzá. Vagy ha profi blogger vagy, akkor a blogger neved, influencer-ként az influencer neved. Érted a logikát. Azt a nevet, amin ismernek, ami alapján megtalálnak.

Ha esetleg az foglalt, akkor arra figyelj, hogy a felhasználóneved legalább kezdődjön a márkaneveddel. Mindenképpen legyen könnyen megjegyezhető, és könnyen kereshető, de lehet játékos és kreatív, mint ahogy a fenti példák mutatják. Válassz jól, mert követőid ezt a nevet fogják használni, hogy megjelöljenek és tag-eljenek, a hozzászólásokban.

Pro tipp
Nem szerencsés alulvonással, számmal, vagy egyéb különleges karakterrel kezdeni a felhasználóneved. (hacsak nincs benne a brand nevében) Mert ezek az extra karakterek nehezen megjegyezhetőek. És a kiélezett versenyhelyzetben nehezíti a profilod megtalálását. Amit, ugye, biztosan szeretnél elkerülni.

3. A céges Instagram neved

Ez a név, ami a profilnévként jelenik meg. Ez a céged valódi neve. Itt tudsz kategóriákat választani, hogy a céged milyen területen képviselteti magát. Például: ha szálláshelyet adsz ki, Hospitality lehet a számodra ideális kategória. Vagy ha bio növényeket termesztesz, akkor az “Organic farm” kategóriát érdemes becélozni.  Ez céges instagram profil esetében azért nagyon fontos, mert így biztos lehetsz benne, hogy az a célközönség talál meg, aki számára a terméked vagy a szolgáltatásod valódi relevanciával bír. 

Ha esetleg abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy Te magad vagy a brand, azt is jelölheted: a közéleti személyiség, színész vagy zenész kategóriák csak Rád várnak!

Pro tipp
A hírfolyam tartalmainak 70%-a úgynevezett branded tartalom. A legtöbb felhasználó ezeken a speciális tartalmakon keresztül találkozik új termékekkel – még akkor is, ha nem követi a céget, vagy a poszt nem közvetlenül a cégtől, hanem péládul egy influencer-től származik. Ezek a márkázott tartalmak a felhasználók 83%-át befolyásolják a vásárlási döntéseik során!

4. Egy lenyűgöző bio

Ez a legfontosabb 150 karakter a céges Instagram profilodon, ugyanis itt mutatkozol be. Ki vagy, mit csinálsz, milyen bejegyzéseket várhatnak tőled, akik követnek. És ami a legfontosabb: itt mondhatod el, hogy miért kövessenek…

És természetesen mindez elegánsan megfogalmazva, könnyen olvasható formátumban megszerkesztve. Használhatsz emojit is, ha a helyzet úgy kívánja. Ez egy olyan része a profilodnak, amire mindenképpen érdemes időt szánni. 

Azok, akik az oldaladra tévednek, nagyrészt a bio alapján ítélnek meg – így ne sajnáld azt az időt, amit ennek a kifundálására, megtervezésére szánsz. A bionak egy céges Instagram esetén tömörnek kell lennie, de nem zsúfoltnak, egy kis humor, ha belefér az imázsodba, akkor mindenképpen jól jön. 

Pro tipp
1. Ha nem jut eszedbe semmi, érdemes megkérni egy barátodat (vagy többet) hogy válaszoljanak a következő kérdésekre:

 

Mit csinálok? Miben vagyok jó? Milyen szavak jutnak az eszedbe ha rám gondolsz? Aztán már csak ki kell válogatni a pozitív üzenetet hordozó jelzőket a baráti jellemzésből és voilá! 🙂 

2. Ezt a részt arra is használhatod, hogy “branded hashtag”-ekkel különféle cselekvésekre buzdítsd a céges Instagram profilod követőit – jellemzően valamilyen kampány vagy akció, esemény keretében. Ezek a “branded hashtag”-ek növelik a márka ismertséget és egyben vásárlói értékelésként is szolgálnak, így a megbízhatóságot is növelik. 

3. Ebben a részben tudsz úgynevezett “partnereket” megjelölni. Például te vagy az Influencer Apuka, és a párod is influencer-ként tevékenykedik, itt megjelölheted: @InfluencerAnyuka. Magyarán, a veled kapcsolatban álló vállalkozásokat így tudod feltüntetni – márpedig egy céges instagram profil esetében az együttműködés promózása általában jó ötlet, mivel pszichológiailag társadalmi bizonyítékként értékelik a látogatók.

5. Link in bio

Legtöbbünk nagy bánatára az Instagram csak egy linket engedélyez a profilon. Ezt értelemszerűen arra használod, hogy forgalmat irányíts az weboldaladra, vagy aktuális kampányodra, legújabb blog bejegyzésedre. Természetesen ezt a linket a céges Instagram profilodon rendszeresen cserélgetgetheted ahogy a helyzet megkívánja. 

Alternatívaként íme egy kis úri huncutság:

Pro tipp

A ravasz felhasználók természetesen meghackelték a rendszert 🙂 Így lehetőséged van több linket is hozzádni a céges Instagram profilodhoz a következő két alkalmazás segítségével : Later és Linktree.

Ha ezeket használod, akkor a link helyén egy felugró ablak jelenik meg, amiben kategóriákra lebontva megjelennek az eddigi linkjeid. Ennek köszönhetően a követőid kedvükre mazsolázgathatnak a számukra érdekes történetek között.

6. Állítsd be az elérhetőségeidet a profilon 

E-mail, cím és telefonszám. Ezeket a beállításokat csak a business profilokon adhatod meg, de céges Instagram profil esetében amúgy is mindenképpen ajánlott a Business profil, mivel szükséged lesz az analitákra, hogy lásd, hogy teljesít a profil – és persze a fizetett hirdetések is hasznodra lehetnek a jövőben…

Pro tipp

Még ha nincs is a cégednek telephelye, hanem otthonról dolgozol, akkor is érdemes legalább a várost és országot beállítani. Ugyanis az emberek imádják tudni, hol vagy. Ezzel pedig a céged iránti bizalmat is tudod növelni, ugyanis lehet, én sem szívesen dolgoznék egy bangladeshi szövegíróval, hanem egy olyan valakit részesítek előnyben, aki legalább magyar nyelvterületen lakik. Ráadásul ezzel motiválod azokat a vásárlókat, akik a helyi cégeket szeretik támogatni.

7. A céges Instagram profil kinézete 

Bár az Instagram profiloknak egységes az arculata, azért az egyéniségedről nem kell lemondanod. Kis kreativitással és tervezéssel egyedivé válhatsz. A posztjaidra érdemes ugyanazt a filtert használni, a képeken lehetőleg jelenjen meg a logód. 

Esetleg használj egy a céged arculatához illeszkedő keretet minden poszthoz. Így egységes és rendezett, letisztult céges Instagram profillal jelensz meg a követőid előtt. A posztok esetében is van mozgástered. Használd a Bumerángot, a Carouselt, készíts videókat. Posztolj változatos tartalmat, így követőid is kíváncsian lesik, ugyan mivel rukkolsz elő legközelebb. 

Ugyanaz az Instagram profil, mégis áthallik az egyéniség

Grideket használhatsz, amivel az egész oldalad külalakját meghatározhatod. Itt szintén, egy egységes és letisztult kép kialakítására kell törekedned. Mindenképpen illeszkedjen az eddigi tartalommarketing stratégiába, egészítse ki azt, mind színvilágban, mind pedig a cég imázsába illő posztokkal. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy alaposan át kell gondolni és meg kell tervezni a céges Instagram profilodat. 

A példa kedvéért képzeld csak el egy jól menő ügyvédi iroda letisztult, komoly, szürke weblapját, míg a céges Instagram profilt az asszisztensre hagyták, aminek következtében pink és csillámos-flitteres Barbie-förmedvény lett a vége tele cuki cicás videókkal – jellemzően bumerángban… OK, nyilván ez exrém példa a márkaarculat teljes káoszára, de talán érthető, mennyit árt a nem megfelelően menedzselt tartalom. Lehet lazább tartalmakat, after-hours tartalmakat megosztani az Instagramon, de a márka arculatának kiszínezése csak átgondoltan vihető keresztül.

8. Használd a Highlights-ot

Ez egy nagyon hasznos funkciója az Instagramnak. Az Instagram Story-k 24 óra után törlődnek. Az Instagram Highlights-ba azonban elmentheted őket, így továbbra is megtalálhatóak lesznek. Sőt, kategóriákat hozhatsz létre, például aktuális kampányokról, termékbemutatókról, oktató videókról, így a követők számára ezek a tartalmak könnyen kereshetővé válnak tematika szerint is. 

Ezzel az egyszerű lépéssel felhasználóbaráttá is tetted a céges Instagram profilodat, mivel így a követőid minden fontos posztot nagyon egyszerűen elérnek és kedvükre mazsolázhatnak a nagyszerű tartalmaidból.

9. Jó minőségű képek

Az Instagramnál különösen igaz a következő szabály: ha nincs valami igazán szép képed, hogy megoszd, inkább ne is posztolj. Egy rossz minőségű fotó, valami, ami nem illik a profilodba igen rossz benyomást tud tenni. Míg a Twitteren bocsánatos egy gyengébb hozzászólás, az Instagramon ez nem igaz. Ha nincs jó képed, ne posztolj és slussz. 


EGY SZUPER INSTA FOTÓ 3 FELTÉTELE

Egy
A témája legyen érdekes és releváns. Ehhez persze az kell, hogy alaposan ismerd a vásárlói avatárt. Ki ő? Mi érdekli? Például a Coca-Cola célközönsége szórakozni szerető fiatalok. Ezért a márka általában olyan képeket posztol amiken fiatalok sportolnak, szórakoznak együtt, és általában egy üveg Coca-Cola is van náluk…
Kettő
Jól megtervezett és elkészített képek, a jó Insta képek második ismérvei. Ehhez arra van szükség, hogy utána olvass a fotózási technikáknak, tanulmányozd a perspektívákat, szögeket, használd ki a szimmetriát stb.

Ha a cégednek készítesz “a színfalak mögött” témában képeket, például a kollégákról, hogyan folyik a gyártás, vagy éppen a céges vetélkedő felejthetetlen pillanatairól- ezek a tippek akkor is mind a hasznodra válhatnak.

Három
A jó Instagram kép harmadik feltétele az utómunkák. Az Instagram saját filterén túl érdemes egy-két fotószerkesztő programot is letöltened és megtanulnod használni őket. Így biztosan mindig minőségi és szép tartalommal jelentkezel, a követőid legnagyobb örömére. Stock videóból is le lehet tölteni fantasztikus effekteket, így pár tíz dollárból meg tudod alapozni a céges Instagram jelenlétedet.

10. Következetes és rendszeres posztok 

Egy megfelelően optimalizált céges Instagram profil mindenekelőtt aktív. Lényeges, hogy rendszeresen posztolj, és lehetőleg mindig ugyanabban az időben, amikor a célközönséged is a leginkább aktív az Instagramon. Erre különböző applikációk léteznek, hogy automatizáld a posztjaidat. A rendszerességen túl a minőségi tartalom a kulcs – ezt a legtöbb vállalkozás annyira elengedi a füle mellett, hogy tényleg nem lehet elégszer hangsúlyozni! Instagram = vizuális kreatívok olimpiája; eredeti és minőségi vizuális kreatívok nélkül hiába dolgozol!

Idézetek, videók, multiple images – engedd szabadjára a fantáziád 🙂

Pro tipp

A vizualitásból fakadó érdekesség, hogy az Instagram közönsége vevő az idézetekre. Ezért a legegyszerűbb stratégia, ha minden harmadik-negyedik-ötödik posztod egy felemelő, pozitív vagy vicces idézet. Az is jól működő céges Instagram stratégia, hogy előre megszerkesztesz, vagy ügynökségtől megrendelsz 20-30 posztot, és időzítve jelenteted meg őket – a követőid kommentjeire azonban még akkor is reagálnod kell, tehát a “beállít-ottfelejt” hozzáállás a céges Instagram profilok esetében sem működik.

11. Használd a Creator Studio-t

A Facebook létrehozott egy online, desktopról elérhető eszközt, a Creator Studio-t, ahová az Instagram oldaladat is be tudod kötni. Nem csak posztok, hanem IGTV tartalmak időzítésre is használhatod és a tartalom könyvtára révén sokkal gyorsabban és hatékonyabban látod az analitikai adatokat is.

A fenti tippeket követve egyszerűen hozhatsz létre egy profi céges Instagram profilt – ezt azonban előre kell tervezni, jól át kell gondolni és kiváló minőségben kell megvalósítani! Amennyiben megfordult a fejedben, hogy havi 10 fillérért rábízod valami lelkes amatőrre, aztán soha többé nem nézel rá, akkor ezt villámgyorsan felejtsd el, mert ezzel csak lehúzod a  márkád értékét.

Te melyik tippeket találtad hasznosnak? Írd meg kommentben a véleményed 🙂 És ne feledd megosztani, hogy a vetélytársaid is lássák, kivel van dolguk!

1200 628 Czire Zsuzsanna
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...